świece żarowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • K_Popiel
    Rider
    • 2010
    • 608

    #26
    @jakub85
    Nikt z przedmówców nie napisał że jego metoda jest jedyna i najlepsza, każdy przedstawił swoją propozycję i tyle, nie nazwał bym również zwykłego miernika za kilkanaście złotych jakim wielce wymyślnym gadżetem .
    // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
    ------------------------------------------------------

    Komentarz

    • jakub85
      Classic
      • 2011
      • 17

      #27
      I tym bardziej miarodajnym urządzeniem pomiarowym

      Komentarz

      • innova
        Rider
        • 2011
        • 554

        #28
        Zamieszczone przez jakub85
        Skąd wiesz jaki ma być opór? Nie wiesz.
        pomimo iż nie wiedziałem że materiały serwisowe (wskazane przez tryton) również wskazują na metodę z miernikiem (ja tę metodę podpowiedziałem jak zobaczyłem co robią mechanicy na akumulatorze) to opór estymowałem wykorzystując dwa poznane wcześniej fakty:

        1) jeżeli mają pójść widoczne iskry to opór musi być niewielki, powiedzmy na tym etapie mniejszy niż 3OHm aby ze 4A popłynęły

        2) jeżeli to ma grzać w takim radiatorze jakim jest blok silnika to musi być wydajne i konsumować kilkanaście/kilkadziesiąt Watt (spirala też ma swoją sprawność która przy zamianie na ciepło nie wynosi 100%)

        stąd szybko doszedłem do tego, iż opór poprawnie działającej świecy to coś blisko 1OHm. Te krótsze jak te zastosowane w O mogą mieć trochę więcej i jak widać z materiału zaprezentowanego przez tryton w zależności od rozwiązania i producenta wartość ta jest mniejsza niż 5OHm. Zatem kryterium jest jasno postawione dla większości przypadków pojazdów i rozwiązań.

        jedyne które zdążyłem w życiu zmierzyć to uszkodzone długie stosowane w silniku V6, jedna miała około 30 OHm a druga totalne rozwarcie.

        teraz inna sprawa: gdyby Ci przyszło wykręcać świece z większego silnika (V6) to wierz mi, to nie jest 3min na wszystkie i nawet nie 3min na jedną. W trzy minuty to można ją co najwyżej ukręcić i wtedy jest mega problem.

        Odnośnie nagaru:
        ja wiedziałem w swoim przypadku, iż te konkretnie świece są walnięte z VCDS'a. Mechanik jak je wykręcił to po ilości właśnie nagaru określił, iż te świece powinny być jednak sprawne i że pomyliliśmy cylindry zapewne. No i sprawdził właśnie tą swoją metodą z zewnętrznym akumulatorem, świece były walnięte więc jak już zobaczyłem tą akcję/metodę to mu pokazałem jak za takie zagadnienie zabierają się elektronicy. No ale wracając do nagaru: jak widać z tej historii to po ilości nagaru nie tak łatwo cokolwiek powiedzieć i zdania będą podzielone. Co do oporu już będzie łatwiej ustanowić konkretne i mierzalne kryteria.

        [ Dodano: Pon 30 Sty, 12 20:40 ]
        Zamieszczone przez K_Popiel
        nie nazwał bym również zwykłego miernika za kilkanaście złotych jakim wielce wymyślnym gadżetem .
        no to urządzenie należy zakwalifikować nie jako gadżet a jako przyrząd pomiarowy i w dodatku pomiary elektryczne udaje się realizować z bardzo dużą dokładnością nawet przy wykorzystaniu urządzenia na kilkanaście PLN. Urządzenie to pozwala zweryfikować wiele elementów w samochodzie (bezpieczniki, praktycznie wszystko wokół radia itp.) ale również w domu. Jedyne czego wymaga to umiejętnej obsługi i pomysłu co jaką metodą pomiarową można zweryfikować a to z kolei wymaga wiedzy jak konkretny element działa albo jakie funkcje realizuje. Jak dany element jest diagnozowany to pewnie że trafniejszą i szybszą metodą jest odczytanie błędów, niestety starsze wozidła jak w tym przypadku nie dostarczają danych poprzez OBD.

        [ Dodano: Pon 30 Sty, 12 20:52 ]
        Zamieszczone przez tryton
        Moim też , my tu tylko mówimy jak sprawdzić a co do wymiany to wiadomo że wymieniamy komplet .
        tu zdania są podzielone, zasada ekonomiki wskazuje na wymianę tylko tych faktycznie uszkodzonych. Poszczególne świece to niezależne od siebie elementy i nie ma powodu wywalać tych pozostałych dobrych podczas gdy być może popracują jeszcze kolejne lata. A jak jedna przykładowo polegnie po krótkim okresie czasu gdyż była mniej staranie wykonana lub była gorszej jakości ? Koszt świec porażający nie jest (jeszcze zależy ile cylindrów kto ma pod maską), stopień skomplikowania wymiany natomiast potrafi być skrajnie łatwy jak i skrajnie trudny i stąd podzielność zdań co do zakresu wymiany.
        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
        _______________________________________

        Komentarz

        • wolas
          Rider
          • 2011
          • 290

          #29
          Podjechalem do pierwszego lepszego mechanika w okolicy, metoda sprawdzania to żarówka, stwierdził iż wszystkie 4 są spalone,czy to możliwe??samochod przy -15 palił i za chwilę gasł, po 3-4 razach odpalał. jak wszystkie byłyby spalone zapaliłby wogóle przy takim mrozie?? dodam, że czas świecenia kontrolki był dużo większy przy takim mrozie,lecz z tego co wie nie zależy to od grzania świec tylko od przekaźnika, chyba, że sie myle to prosze o poprawke

          Komentarz

          • Dzida
            RS
            • 2006
            • 2253

            #30
            Zamieszczone przez wolas
            Podjechalem do pierwszego lepszego mechanika w okolicy, metoda sprawdzania to żarówka, stwierdził iż wszystkie 4 są spalone,czy to możliwe??samochod przy -15 palił i za chwilę gasł, po 3-4 razach odpalał. jak wszystkie byłyby spalone zapaliłby wogóle przy takim mrozie?? dodam, że czas świecenia kontrolki był dużo większy przy takim mrozie,lecz z tego co wie nie zależy to od grzania świec tylko od przekaźnika, chyba, że sie myle to prosze o poprawke
            Masz jeszcze jakieś wątpliwości? U mnie w Pasku 2-3 lata temu, jak 2 świece były spalone to przy -15 odpalił ledwo ledwo, po podwójnym grzaniu świec.

            Komentarz

            • wolas
              Rider
              • 2011
              • 290

              #31
              Panowie biorę się za wykręcanie świec, niestety nie posiadam takiego małego klucza dynamometrycznego Świeczki odkręcać na całkowicie zimnym silniku czy na lekko ciepłym?? macie może jakieś wskazówki??

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #32
                wolas, jeśli chodzi o zimy/ciepły to różnie robią

                poczytaj

                Komentarz

                • innova
                  Rider
                  • 2011
                  • 554

                  #33
                  Zamieszczone przez wolas
                  Panowie biorę się za wykręcanie świec, niestety nie posiadam takiego małego klucza dynamometrycznego Świeczki odkręcać na całkowicie zimnym silniku czy na lekko ciepłym?? macie może jakieś wskazówki??
                  klucze dobierz tak aby było Ci wygodnie odkręcać no i prawdopodobnie będziesz potrzebował sporego ramienia aby było Ci łatwiej odkręcić zatem pokombinuj jak takie ramię stworzyć. Zanim odkręcisz to oczyść wszystko wokół świec (odkurzacz, sprzężone powietrze z dowolnego urządzenia). Możesz też kilka godzin przed odkręceniem użyć jakiegoś smarowidła w sprayu (narzucić warstwę wokół gwintu świecy, może trochę spłynie po gwincie), nawet WD-40. Wykręcając w pierwszej fazie (pamiętaj aby nie przegiąć z siłą, gdyż jak ukręcisz to będzie większy problem) wykonuj ruch odkręcający ale i naprzemian delikatnie dokręcaj aby to wszystko rozruszać i wyczuć. Zanim wkręcisz nową świecę jej gwint (i tylko gwint) możesz przesmarować smarem miedzianym bądź grafitowym (lub innym odpornym na wysokie temperatury), wtedy świece mniej się zapieką i w przyszłości będzie łatwiej odkręcić.
                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                  _______________________________________

                  Komentarz

                  • K_Popiel
                    Rider
                    • 2010
                    • 608

                    #34
                    Zamieszczone przez innova

                    [ Dodano: Pon 30 Sty, 12 20:40 ]
                    Zamieszczone przez K_Popiel
                    nie nazwał bym również zwykłego miernika za kilkanaście złotych jakim wielce wymyślnym gadżetem .
                    no to urządzenie należy zakwalifikować nie jako gadżet a jako przyrząd pomiarowy i w dodatku pomiary elektryczne udaje się realizować z bardzo dużą dokładnością nawet przy wykorzystaniu urządzenia na kilkanaście PLN. Urządzenie to pozwala zweryfikować wiele elementów w samochodzie (bezpieczniki, praktycznie wszystko wokół radia itp.) ale również w domu. Jedyne czego wymaga to umiejętnej obsługi i pomysłu co jaką metodą pomiarową można zweryfikować a to z kolei wymaga wiedzy jak konkretny element działa albo jakie funkcje realizuje. Jak dany element jest diagnozowany to pewnie że trafniejszą i szybszą metodą jest odczytanie błędów, niestety starsze wozidła jak w tym przypadku nie dostarczają danych poprzez OBD.
                    Całkowicie się z tobą zgadzam, najzwyklejszy miernik odpowiednio użyty może nam bardzo pomóc.
                    // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                    ------------------------------------------------------

                    Komentarz

                    • Hiv
                      Rider
                      • 2011
                      • 311

                      #35
                      Zamieszczone przez Biszczu
                      wolas, podłącz auto do komputera i VCDS pokaże CI czy świece nie palą (i ewentualnie które)
                      Może ktoś podpowiedzieć jak to sprawdzić w VCDSie? I jak to poprawnie odczytać? Sprawdzać na zimnym silniku czy to obojętne?

                      Wydaje mi się, że moje już dogorywają...
                      O2 skradziona - szukam nowej

                      Komentarz

                      • innova
                        Rider
                        • 2011
                        • 554

                        #36
                        Zamieszczone przez Hiv
                        Może ktoś podpowiedzieć jak to sprawdzić w VCDSie? I jak to poprawnie odczytać? Sprawdzać na zimnym silniku czy to obojętne?

                        Wydaje mi się, że moje już dogorywają...
                        nie ma znaczenia, w O2 ten błąd z chwilą gdy kontroler stwierdzi problem ze świecą trafia do jego pamięci. Więc spokojnie bez potrzeby uruchamiania silnika robisz autoscan i wylatują różne błędy. Jeżeli świece masz walnięte to Ci ładnie w przypadku modułu 01 Engine (silnik, zależy od wersji językowej) wyrzuci błąd zaczynający się w wersji EN od sformułowania: Glowplug..... i do tego jeszcze podpowie na którym cylindrze.
                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                        _______________________________________

                        Komentarz

                        • Hiv
                          Rider
                          • 2011
                          • 311

                          #37
                          A jak liczymy cylindry? Faktycznie kojarzę taki błąd przy ostatnim autoscanie!
                          O2 skradziona - szukam nowej

                          Komentarz

                          • innova
                            Rider
                            • 2011
                            • 554

                            #38
                            Zamieszczone przez Hiv
                            A jak liczymy cylindry?
                            Biszczu, "gdzieśkolwiek jest..."
                            wymieniałeś ostatnio w O2 to podpowiedz proszę koledze gdyż ja wymieniałem w Tour A6 i tam stojąc naprzeciw silnika szło od lewej strony i do góry a potem do drugiego rzędu i znów do góry, w O2 będzie zapewne od lewej (stojąc naprzeciw silnika) i w jednym rzędzie.
                            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                            _______________________________________

                            Komentarz

                            • Doba
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 357
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez Hiv
                              A jak liczymy cylindry? Faktycznie kojarzę taki błąd przy ostatnim autoscanie!
                              Liczy się od strony rozrządu 1, 2, 3,.,,, Czyli jak stoisz przed maską i patrzysz na silnik do liczysz od lewej strony w przypadku Octavii
                              MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                              Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                              # # # # # # # # # # #

                              Moja O2
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                              Komentarz

                              • wolas
                                Rider
                                • 2011
                                • 290

                                #40
                                Panowie pilne, świece wykrecily sie bez najwiekszych problemów, lecz jedna nie chce sie wkrecic stawia opór po wkreceniu 3 zwojów gwintu

                                Komentarz

                                • abstinent
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4842
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #41
                                  wolas, to na zmianę odkręcaj i wkręcaj, jakiś smar do świec albo na wysokie temperatury pomoże
                                  coś mi świta żeby denaturatem posmarować, ale nie jestem pewien
                                  gdzieś miałem fajny artykuł, ale nie mogę znaleźć :|

                                  Komentarz

                                  • innova
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 554

                                    #42
                                    Zamieszczone przez wolas
                                    Panowie pilne, świece wykrecily sie bez najwiekszych problemów, lecz jedna nie chce sie wkrecic stawia opór po wkreceniu 3 zwojów gwintu
                                    no to spoko, wykręcasz te 3 obroty dajesz na gwint WD-40 albo inne podobne smarowidło. Potem dokręcasz i odkręcasz kilka razy (w miedzyczasie znowu możesz dorzucić smarowidła) i powinno się poddać. Jak się nie podda to wkręć na miejsce. Pojeździj trochę niech się nagrzeje (być może też smarowidło dotrze głębiej) i wtedy znowu. Jak już 3 obroty daje się wykręcić to jest dobrze.
                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                    _______________________________________

                                    Komentarz

                                    • Apacz
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 11

                                      #43
                                      Zamieszczone przez wolas
                                      Panowie pilne, świece wykrecily sie bez najwiekszych problemów, lecz jedna nie chce sie wkrecic stawia opór po wkreceniu 3 zwojów gwintu
                                      Porównaj starą świecę z tą która stawia opór, nowa może być wadliwie wykonana. Wczoraj montowałem u siebie nowe firmy NGK i poszło bezproblemowo.

                                      Komentarz

                                      • wolas
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 290

                                        #44
                                        innova ale stara sie wykręciła, Nowa wkreca sie tylko 3 obroty

                                        Komentarz

                                        • innova
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 554

                                          #45
                                          Zamieszczone przez abstinent
                                          coś mi świta żeby denaturatem posmarować, ale nie jestem pewien
                                          nie no denaturat tarcia mu nie zmniejszy

                                          [ Dodano: Wto 31 Sty, 12 17:09 ]
                                          Zamieszczone przez wolas
                                          innova ale stara sie wykręciła, Nowa wkreca sie tylko 3 obroty
                                          o w mordę,
                                          no to zerknij czy gwint przypadkiem nie jest na świecy zgnieciony. Sprawdź czy stara się wkręci z powrotem (to potwierdzi że gwint w gnieździe świecy jest OK). Jak stara się wkręca to masz jasną odpowiedź i wymień egzemplarz świecy, jak stara też się nie wkręca to albo więcej smarowidła i na siłę albo ponowne nagwintowanie gniazda...ale to już hardcore i lepiej żeby nie było takiej potrzeby.

                                          Sprawdź też czy dobrze się układa przy wkręcaniu. Ja swoje wstępnie wkręcałem wężykiem (trudny dostęp) od akwarium (powietrze) nałożonym na górę świecy. W ten sposób wkręcanie wstępne odbywało się przy wykorzystaniu bardzo małego momentu (jak był opór to wężyk się ślizgał po główce świecy). Zatem zweryfikuj czy aby napewno dobrze ułożona jest świeca do wkręcania.
                                          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                          Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                          _______________________________________

                                          Komentarz

                                          • wolas
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 290

                                            #46
                                            zrobione, problem byl na 4 cylindrze, wziąłem świece z 3 i zacząłem ją powoli wkręcać i wykręcać z dodatkiem wd40, jak doszła do konca powoli wykrecilem i wkrecilem nowa. od razu poczułem różnicę w odpalaniu

                                            Komentarz

                                            • innova
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 554

                                              #47
                                              Zamieszczone przez wolas
                                              zrobione, problem byl na 4 cylindrze, wziąłem świece z 3 i zacząłem ją powoli wkręcać i wykręcać z dodatkiem wd40, jak doszła do konca powoli wykrecilem i wkrecilem nowa. od razu poczułem różnicę w odpalaniu
                                              no to wołaj szwagra na oblewanie tego moda
                                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                              _______________________________________

                                              Komentarz

                                              • wolas
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 290

                                                #48
                                                no tak na sucho tego nie zostawię

                                                Komentarz

                                                • jakub85
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 17

                                                  #49
                                                  Gratuluję udanej wymiany. Sprawdziłeś ile świec było spalonych? Co do kontrolki świec żarowych, to zauważyłem, że nie ma co się nią sugerować, trzeba czekać na magiczne ''pyknięcie'' przekaźnika i wtedy rozruch ja przynajmniej tak robię. Kontrolka gaśnie, ja czekam na przekaźnik. Swoją drogą zauważyłem, że przez kilkanaście sekund ( w zależności od zimna na zewnątrz) silnik chodzi trochę głośniej po odpaleniu. Później ''pyka'' jakiś drugi przekaźnik i silnik chodzi ciszej, łagodniej i wydaje mi się, że obniżają się trochę obroty ale to może tylko złudzenie. Ma ktoś doświadczenie ze swoim dieslem? Zauważyliście coś takiego? Czy to coś w rodzaju kąta wyprzedzenia wtrysku jak to było ręcznie wywoływane w starych dieslach?

                                                  Komentarz

                                                  • wolas
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 290

                                                    #50
                                                    podłączałem wszystkie 4 z ciekawości do aku, żadna sie nie zaczerwieniła, były to świece LUKAS

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...